Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Kontakta oss
BLOG

5 anledningar till att använda WhatsApp Business

24 mars 2022
Share:

WhatsApp har idag över 2 miljarder användare världen över. Appens popularitet bland konsumenter är obestridlig, och för att nå kunderna där de redan befinner sig är det fler och fler företag som adderar WhatsApp Business som en av sina kommunikationskanaler. Appens flexibilitet och effektivitet gör den till en oslagbar kommunikationskanal. Nedan listas fem anledningar till varför ditt företag bör använda WhatsApp i kommunikationen med era kunder.

Växande popularitet

WhatsApp fortsätter att växa i Sverige och i världen. Med över 2 miljarder användare i 180 länder är appen en oslagbar kommunikationskanal. Med WhatsApp kan du kommunicera med dina kunder vart som helst, när som helst.

Mångsidig

Vill du nå dina kunder på rätt plats och vid rätt tidpunkt är WhatsApp det självklara valet. WhatsApp är en flexibel och mångsidig kanal som tillåter dig skicka automatiska meddelanden och chatta med dina kunder. Med appen finns det även möjlighet att inkludera bilder, dokument, platser och QR-koder i dina utskick. Genom att använda WhatsApp kan du enkelt och effektivt följa dina kunder och finnas till hands genom varje steg i kundresan.

WhatsApp Ecommerce

Säker

Genom att skapa en företagsprofil kan du göra det tryggt för dina kunder och på så sätt se till att de vet vem de kommunicerar med. WhatsApp skyddar även varje konversation med end-to-end kryptering som säkerställer en trygg kommunikation för ditt företag och dina kunder. Att skicka meddelanden direkt till mottagarens telefon är en av de säkraste kommunikationsformerna eftersom kommunikationen är aktiv och sker i realtid.

WhatsApp LINK Mobility

Effektiv

Med WhatsApp kan du skapa svarsmallar, automatiserade meddelanden och aviseringar vilket gör att appen kan fungera som en automatiserad kundtjänst dygnet runt. Med WhatsApp krävs det inte att man har en öppen webbläsare, utan appen gör det möjligt att samtidigt ha igång annan telefonaktivitet. Kundtjänstpersonal kan svara på frågor på WhatsApp och hantera flera kunder samtidigt. Det är dessutom enkelt, både för dig och dina kunder, att dela nödvändiga dokument och information direkt i meddelandekonversationen.

Med hjälp av QR-koder blir det enklare och snabbare att dirigera och hänvisa kunder till rätt plats, person eller funktion. Den här funktionen förbättrar kundupplevelsen och förenklar kundresan. För att ge ett exempel så kan en bilservicekund, som är frustrerad över att stå i lång telefonkö, omedelbart boka en servicetid via WhatsApp genom att läsa av en QR-kod på sin telefon. QR-kod är ett enkelt och effektivt sätt att underlätta en köpprocess, både för kund och företag. WhatsApp erbjuder företag möjligheten att skapa mervärde vid varje kontaktpunkt, online och offline.

WhatsApp Kuntjänst

Önskvärd

Ytterligare en fördel med WhatsApp är att ditt företag kan säkerställa att era mottagare vill ta emot meddelanden och notiser från er. Detta då det krävs ett godkännande (opt-in) från mottagaren. Konsumenter föredrar dessutom att kunna kontakta och kommunicera med företag via mobilkommunikation. Därför är det viktigt att företag anpassar sig efter kundernas förväntningar och behov och finns i de kanaler kunderna önskar.

Genom att använda dig av en kanal som är välbekant för dina kunder kan du sänka dina kunders tröskel för att ta kontakt. Istället blir det enkelt och naturligt för dina kunder att söka kontakt när de inte behöver ringa kundtjänstnummer och stå i långa köer. Med WhatsApp kan ni erbjuda kunder den hjälp de behöver på en gång.

WhatsApp Försäkring

Är du intresserad av att vet mer eller vill du komma igång med WhatsApp Busisness API i ditt företag? Kontakta oss! Du kan också läsa mer om hur tjänsten fungerar här.


Mer inspiration

Other sites