Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Kontakta oss

Vi brainstormade fram över 300 idéer under LINK Innovation Day!

13 september 2019
Share:

Ett av LINK Mobilitys ledord är innovation, och för att säkerställa att vi alltid levererar nyskapande produkter och tjänster hade vi i år vår allra första LINK Innovation Day! Över 500 anställda i 16 länder var uppkopplade samtidigt, och dagen dedikerades åt att brainstorma, bolla idéer och slutligen pitcha för en jury.

Under dagen livestreamades alla huvudkontor i Europa för att öka känslan av gemenskap. Efter en gemensam frukost fick Mark Stevenson, som var på plats på Londons kontor, tala om innovation och framtiden. Därefter kickstartade dagens uppgift igång – att koka ner flera idéer till en slutgiltig, som ska pitchas.

Daniel Shnira, head of Innovation, var en av jurymedlemmarna och personerna bakom idén med LINK Innovation day. Vad var tanken med dagen och vad hade ni för mål?
– Det är naivt att tro att innovation sker i en avdelning eller att man kan gå in i ett mörkt rum och skapa något innovativt. I LINK Mobility så tror vi på att de bästa idéerna är de som skapas i interaktionen mellan utmaningar, våra duktiga medarbetare och våra kunder. I LINK Mobility så genomsyrar innovation hela vårt DNA, och just därför är det viktigt för oss att vi genomför dagar som Innovation Day. Genom innovation så tar vi fram produkter och tjänster som förenklar och förbättrar kommunikationen mellan företag och konsumenter. Nu när LINK Mobility har växt till att ha över 500 anställda runtom i Europa är det viktigt att vi hittar sätt att ta tillvara på all den kunskap som finns hos våra medarbetare.

Hur tycker ni att det gick?
– Det gick väldigt bra! Dels sett till den stora mängden bra idéer som kom fram, men kanske ännu viktigare är den positiva responsen som vi har fått från våra medarbetare. Detta har stärkt samarbetet mellan både avdelningar, men också mellan våra olika kontor runt om i Europa. Alla medarbetare känner att de kan vara med och bidra till innovation, oberoende av vart de arbetar.

Hur valde ni ut den vinnande idén?
– Vi hade väldigt många goda förslag att välja mellan. Det som till slut gick vinnande ur striden var det förslag som lyckades kombinera de två hörnstenarna i god innovation: kundfokus och genomförbarhet. Förslaget som vann tar utgångspunkt i ett reellt kundproblem som det löser på ett nytt kreativt sätt, samtidigt som det är relativt enkelt för oss att utveckla och sätta i händerna på våra kunder.

Vad händer nu?
– På kort sikt så skall vi nu se till att utveckla och leverera det vinnande bidraget så att vi får ut ännu fler innovativa produkter och tjänster till våra kunder. På lite längre sikt handlar det om hur vi kan knyta innovation ännu tätare upp mot allt vad vi gör i LINK, och som en del av det blir LINK Innovation Day förhoppningsvis ett återkommande tema!

I linje med detta välkomnar vi tankar, frågor och idéer från dig! Vill du diskutera framtidens utmaningar, kommunikation och mobillösningar? Tveka inte att höra av er till oss, vi finns här för att hjälpa er och tillsammans skapa framtidens innovativa kommunikationslösningar! 

Kontakta oss

LINK Mobility är Europas ledande leverantör av mobilmeddelanden, digitala tjänster och intelligent dataanvändning.


Mer inspiration

Other sites