Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Kontakta oss

Inkludera SMS i din Marketing Automation-plattform och ligg steget före dina konkurrenter!

19 februari 2020
Share:

Marketing Automation är den perfekta lösningen för er som vill effektivisera er kommunikation med små medel. Att integrera er plattform med flera olika kommunikationskanaler ökar chansen ytterligare för värdefull interaktion på era konsumenters villkor. Personlig och skräddarsydd kommunikation är a och o för att företag ska kunna behålla och skaffa nya kunder. 

 

Du kanske hört talas om uttrycket webroomingUttrycket syftar på att konsumenter idag söker upp produkter och tjänster i större utsträckning innan ett köp. Därför är det allt viktigare att företag har närvaro i flera kanaler, så att ni kan fånga upp potentiella kunder. Genom att nyttja konsumenters digitala fotspår, såsom beteendemönster, köp och sökningar, kan ni automatisera personliga dialoger som effektiviserar köpresan och ökar kundnöjdheten.  

Så hjälper SMS dig att ligga ett steg före 

1992 skickades världens första SMS med meddelandet ’god jul’. Från detta utskick till att det idag skickas över 260 miljarder meddelanden dagligen, världen över! Och det innebär stora förändringar för företag och konsumenter. Utvecklandet av SMS har gått från enkla textmeddelanden till möjligheten att dela media och initiera dialoger direkt med slutkund, och därigenom har SMS fått en självklar del i Marketing Automation-plattformar.  

Utvecklandet av vår interaktion mellan företag och människor har gradvis gått från enkla meddelanden med få mottagare till återkommande konversationer. Trots att mycket visar på att SMS är en utmärkt kanal för utvecklandet av kunddialogen så nyttjar inte alla företag SMS idag. Om du idag integrerat SMS i din kommunikationsstrategi, är chansen stor att du redan nu ligger före dina konkurrenter! 

Automatiserade fördelar 

Statistik från Salesforce visar att 67 % av marknadsledande företag implementerade Marketing Automation-plattformar redan 2017. Det innebär inte bara en förändring för marknaden inom mobilkommunikation, utan ökar även det potentiella värdet du kan ge dina kunder. Personliga dialoger i funktionella kanaler är ett måste för att företag ska kunna få nöjdare kunder. 

För slutanvändaren innebär detta att kommunikationen kommer vara än mer anpassade efter preferenser och beteende, och för ditt företag innebär det både tidsbesparing och budgeteffektivisering. Genom att lägga till SMS till ditt Marketing Automation-verktyg kan du både personifiera innehåll, svar och förbättra er segmentering genom att erbjuda flera kommunikationskanalerEn värdeskapande dialog är därigenom även möjlig genom bulk-utskick. 

SMS som komplement  

Trots att email är en av de vanligaste kanalerna inom Marketing Automation, så finns det brister då de generellt har en öppningsgrad på 20-30% jämfört med SMS som har 98%. Däremot visar undersökningar att kombinationen av båda marknadsföringskanalerna ger företag en generellt högre klickfrekvens. Att ge sina mottagare valmöjligheten att själva välja kanal ökar kundnöjdheten och chansen till merförsäljning. 

 

Läs mer om hur ni kan förbättra er kommunikation:

Så lyckas ni med era kampanjer 2020

5 sätt SMS-marknadsföring ökar din försäljning

 

Källor:

https://reviewalert.com/everything-you-need-to-know-about-sms-marketing 

https://triggerbee.com/sv/blogg/marketing-automation 

https://webengage.com/blog/top-marketing-automation-trends/ 

https://www.emailmonday.com/marketing-automation-statistics-overview/#benefits 

Kontakta oss

LINK Mobility är Europas ledande leverantör av mobilmeddelanden, digitala tjänster och intelligent dataanvändning.


Mer inspiration

Other sites