Förvandla och digitalisera patientupplevelsen för en modernare sjukvård

Mobilkommunikation för sjukvård – erbjud säker och pålitlig kommunikation till dina kunder och patienter, få dem att känna sig trygga och undvik uteblivna besök. Med rätt verktyg kan du utveckla en modern och digital sjukvård.

Förvandla och digitalisera patientupplevelsen för en modernare sjukvård - Hero Image

Fördelar med mobilkommunikation för sjukvård

Förbättra användarupplevelsen genom att effektivisera kommunikationen över alla stadier av vården med våra kommunikationslösningar. Med LINKs säkra kommunikationsplattform kan du hålla både personal och patienter uppdaterade med viktig information och kommunicera i den kanal dina kunder föredrar.

NotifikationerAutomatiska utskick av påminnelser och bekräftelser
BekvämlighetUppdatera och informera patienter i den kanal de föredrar
KundnöjhetÖka effektiviteten och förbättra upplevelsen under hela vården
SäkerhetBygg värdefulla relationer som skapar trygghet och förståelse

Digitaliseringens framväxt inom sjukvården

Digitaliseringstrenden har redan gett anmärkningsvärda fördelar och bevisade resultat i branscher som bank, detaljhandel, telekommunikation och marknadsföring. Även om insatserna inom hälso- och sjukvården alltid har varit höga, finns det ingen bättre tid än nu att utveckla en modern omnichannelstrategi. Med hjälp av omnichannellösningar kan både tekniska och icke-tekniska team bygga differentierade kundupplevelser. Inte minst kan du öka effektiviteten och minska antalet uteblivna besök genom att skicka ut snabba och tydliga aviseringar, samtidigt som du når dina patienter i den kanal de föredrar. Genom att utveckla en personlig och digital interaktion kan du dessutom säkerställa kundnöjdhet och säkerhet.

Förbättrad sjukvård med patientservice 24/7

Förvandla patientresan

Inom hälso- och sjukvården kan en effektiv mobilkommunikation minska utebliven ankomst, sänka kostnaderna och öka effektiviteten, samtidigt som ni kan skapa en personlig dialog om känsliga ämnen – allt enligt kundens preferenser. Med mobil kommunikation kan du:

  • Erbjuda kunderna säkra konversationer i den kanal de föredrar och ge dem en säkrare och pålitligare kommunikation

  • Öka effektiviteten och minska antalet uteblivna besök genom att skicka ut snabba och tydliga aviseringar

  • Erbjuda ett brett utbud av kanaler för att säkerställa kundnöjdhet och säkerhet

  • Skapa personlig digital interaktion.

Mockup av SMS-konversaion

Förvandla patientupplevelsen med en modernare sjukvård

Kommunicera mer effektivt mellan patienter och vårdgivare samtidigt som du ökar tillgänglighet med en transparent kommunikation. Samtidigt kan ni spara pengar på minskat antal uteblivna besök, inkommande samtal och bygga en värdefull relation som skapar trygghet och förståelse

Säkerhet

Erbjud patienter säker kommunikation i den kanal de föredrar. Skapa en trygg och säker dialog som bygger förtroende.

Omnichannel

Uppgradera din standard på kundvård med personlig kommunikation och moderniserat patientengagemang.

Digitalisering

Skapa personlig digital interaktion med vårdgivare och öka effektiviteten med interaktiv och pålitlig kunddialog.

Minska uteblivna besök

Minska antalet uteblivna ankomster och spara tid och kostnader genom att förebygga schemaläggningsproblem.

Användningsområden för sjukvård

Se till att du kontaktar patienterna i rätt tid i de kanaler som de använder mest. Nå en bredare publik med alternativ för alla kanaler. Ta din kundvård till nästa nivå genom personlig kommunikation. 


Minska antalet uteblivna besök

Använd mobilkommunikation för att bekräfta och påminna om kommande besök för att minska antalet uteblivna besök. Erbjud patienter möjligheten att enkelt kunna boka om besök genom deras föredragna kanal.

Sjukvårdspersonal som håller i journaler i ena handen och mobiltelefon i andra

Öka säkerheten

Patientens integritet är av yttersta vikt. Därför erbjuder vi verifieringstjänster, såsom tvåfaktorautentisering och end-to-end-kryptering i kanaler som WhatsApp. Få förtroende genom säker och pålitlig kommunikation.

Man som sitter med en dator och telefon och loggar in med 2FA

Förbättra hela patientupplevelsen

Många sköter idag de flesta ärenden direkt i telefonen allt från shopping, till bankärenden och likaså söker de med största sannolikhet upp din klinik eller mottagning där. Skapa en enhetlig och bekväm upplevelse där all information finns samlat på ett och samma ställe. Det vill säga, från uppsökning av din mottagning, till bokning, bokningsbekräftelser, påminnelser och slutligen uppföljning av besöket.

LINK Mobility - junge glückliche Frau sitzt zuhause in Ihrem Wohnzimmer und sieht sich eine Nachricht auf ihrem Smartphone an

Kontakta oss

Vill du få mer information om hur våra kommunikationslösningar och produkter kan hjälpa ditt företag, eller är du intresserad av att få ett skräddarsytt erbjudande? Kontakta oss idag - vi ser fram emot att höra från dig!

Kontakta oss - LINK Mobility