Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Kontakta oss
BLOG

Mobilmarknadsföring – vad funkar?

24 september 2018
Share:

Mail är ännu ett starkt verktyg men om du ser till dig själv, hur många mail deletar du utan att ens ha öppnat dem? (Och ändå kom 23 % av svensk e-handel från mail förra året!*) Jämför med hur många SMS du deletar utan att läsa dem. 90 % läser sina SMS redan inom 3 minuter. Så vad funkar då bäst inom mobilmarknadsföring?

    1. Skicka personifierade meddelanden.
    2. Segmentera, skicka inte erbjudanden för kvinnor till män, för barn till barnlösa etc.
    3. Tänk på vilken tid du gör utskicket. Dels tid på dygnet, men även datum.
    4. Om du använder en länk i utskicket så ökar konverteringarna, särskilt om du använder en egen länk hellre än en länkförkortare.
      1. Kom ihåg att länka till en mobilvänlig webb.
      2. Se fler tips på hur du får till länkarna i vårt SMS-system.
        1. Ha ett tydligt erbjudande.
        2. Det är bra om erbjudandet gäller direkt. Dvs, skicka inte SMS om en kampanj som börjar veckan därpå. Kraften ligger i att mottagarna kan agera direkt på budskapet.
        3. Nyttja geopositionering (skicka SMS till alla inom ett visst område, t ex en galleria).
        4. Trots ett bra erbjudande är det inte en dålig idé att skicka en påminnelse.
        5. Nyttja möjligheten att vara snabb på tå gällande vad som händer i samhället.

*Enl siffror från DIBS


Mer inspiration

Other sites