– Antalet mobilmeddelanden och transaktioner som skickades via vår infrastruktur under Black Friday mer än fördubblades jämfört med 2016, säger Arild E. Hustad, vd för LINK Mobility. Förra året hanterade LINK Mobility cirka 34 miljoner meddelanden i samband med Black Friday. Och även om vi redan har observerat en signifikant ökning av meddelanden för den här händelsen förväntar vi oss att dra nytta av de efterföljande köpeffekterna under de kommande dagarna, vilket gör att vi upprätthåller transaktioner på rekordhög nivå, fortsätter Arild. Vi upplever en fortsatt efterfrågan av mobilmeddelanden samt mobila lösningar och ser en pågående trend mot digitisering av affärsprocesser, tillägger Arild.
Den pågående övergången till mobilen blir alltmer uppenbar, även när det gäller försäljningen under Black Friday. Enligt Salesforce/Forbes översteg för första gången köp från mobilen de som gjordes från datorer.
– Vi tror att den starka trend som vi bevittnat denna Black Friday, med fördubbling av mobilanvändning och handel, kommer att fortsätta. LINK kommer att sträva efter att ständigt utveckla attraktiva mobilmeddelanden och mobillösningar som ger våra kunder möjlighet att engagera sina kunder via mobilen, avslutar Arild E. Hustad, vd LINK Mobility Group.
Arild Hustad, CEO
LINK Mobility Group ASA
arild.hustad@linkmobility.com
+47 95 24 19 30