Helhetslösning gällande mobilkommunikation för LloydsApotek

Published on 2018-05-22Helhetslösning gällande mobilkommunikation för LloydsApotek - Hero image

Svenska LloydsApotek går över till LINK Mobilitys plattformar för att kunna samla sin SMS-kommunikation vid leverans av e-handelsköp samt marknadsförings-SMS.

LloydsApotek ingår i McKesson-koncernen, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet, och har i Sverige 77 apotek fördelade på ett 40-tal orter samt e-handel.

LINK Mobility hanterar SMS-tjänsten vid leverans av kunders e-handelsköp samt efterhand kan det även bli aktuellt för LloydsApoteks marknadsföring-SMS. Tack vare att LloydsApotek har gått över till en ny e-handelsplattform har de nu möjlighet till ett helhetsupplägg för SMS-notiser och marknads-SMS.

– Den mobila kommunikationen ger oss ytterligare en dimension i vår kundkommunikation och genom vårt samarbete med LINK Mobility kan vi erbjuda en kanal för lättillgänglig och snabb kommunikation, säger Fredrik Lindblad, Digital Director på LloydsApotek.

– Det känns väldigt roligt att ha fått detta förtroende från LloydsApotek. De har en bra inställning till kundkommunikation i mobilen som vi på LINK Mobility delar, och det ska bli kul att jobba tillsammans och utveckla mobilkommunikationen ytterligare längs vägen, säger Fredrik Nyman, Managing Director på LINK Mobility Sweden.

Läs mer om SMS-tjänster

Läs mer om Lloyds Apotek