Kundklubbsrekrytering i mobilen för Granit

Published on 2018-10-03Kundklubbsrekrytering i mobilen för Granit

Heminredningskedjan Granit har börjat med medlemsrekrytering i mobilen, för en bättre kundupplevelse och genom ett smidigare sätt att utöka kundklubben.

–Vi ville ha ett smidigare sätt för kunderna att registrera sig i vårt Community istället för att behöva fylla i flera steg i kassan. Med LINK Mobililty kan kunder förvandlas till medlemmar supersmidigt, säger Jessica Risberg Johnson, Project Manager Campaign & CRM på Granit.

Hos Granit kan en kund nu enkelt bli medlem genom att SMS:a GRANIT till 71550. Kunden får ett välkomnande SMS tillbaka, med en länk. Man klickar på länken och kommer till en mobilanpassad webbsida, där man anger sitt personnummer. Snabbt görs ett personnummeruppslag varpå kunden bara behöver godkänna sina adressuppgifter och lämna sitt mobilnummer. Sen är kunden medlem! Vilket bara på en helg gav resultat;

– Vi tog kontakt med LINK i början av augusti och från första mötet fram till lanseringen har det gått mindre än en månad. Det hade aldrig gått utan deras engagemang, fortsätter Jessica. Motsvarande helg i augusti rekryterade vi 427 medlemmar och med LINK och ett Community-erbjudande på 20 % på ett köp nådde vi en rekrytering på över 3 500 medlemmar, avslutar Jessica.

Läs mer om Granit

Läs mer om Kundklubbsrekrytering i mobilen

SMSa GRANIT till 71550 för att gå med i deras Community!