Uppgradering av tjänsterna för datainsamling och digitala kuponger

Published on 2022-06-15LINK Mobility uppgraderar tjänsterna för datainsamling och digitala kuponger - Hero image

Vi är glada att kunna meddela att LINK uppgraderar mobiltjänsterna för datainsamling och digitala kuponger med nya funktioner! LINK har sedan tidigare erbjudit tjänsterna LINK Collect och LINK Coupons som nu får nya, mer användarvänliga funktioner.  

LINK Collect är en SMS-tjänst som skapar nya möjligheter för leadsgenerering och kundklubbsrekrytering med obegränsat utrymme för insamling av kunddata. Det är en GDPR-kompatibel lösning som låter företag samla in kontaktuppgifter för att bygga och expandera sin kunddatabas på ett enkelt och effektivt sätt. Nu erbjuds en ny plattform som skapar bättre upplevelser för LINKs kunder med funktioner som förenklar upplevelsen för slutkunden. 

– Den nya plattformens användarvänliga gränssnitt gör insamling av kunddata enklare än någonsin, där företag på ett lätthanterligt sätt kan sätta upp landningssidor för bland annat leadsgenerering och kundklubbsrekrytering. Den nya uppdateringen kommer dessutom göra upplevelsen mer användarvänlig för slutkunden, säger Jacqueline Hennessy, Product Director på LINK.  

Med LINK Coupon, LINKs lösning för digitala kuponger, kan företag skapa egna digitala rabattkuponger, biljetter och nu även kuponghäften som kan skickas direkt till mottagarens meddelandeapp på mobiltelefonen. Med hjälp av de funktioner som tillhandahålls kan LINKs kunder anpassa designen för att matcha sin egen varumärkesprofil med logotyp, bilder, typsnitt och färger. 

– När det kommer till kundkommunikation, framför allt en personlig sådan, är kunddata och verktyg för lojalitetsprogram av allra största vikt. Desto mer information du har om dina kunder, desto mer personlig kan du bli i din kommunikation. Vi ser därför att dessa tjänster i flera sammanhang kan komplettera varandra för att hjälpa våra kunder att stärka sina kundrelationer genom en personlig och lojalitetsdrivande kundkommunikation, säger Frida Finnström Managing Director på LINK. 

Med LINKs lösning för datainsamling kan företag samla information om sina kunder utefter deras individuella behov och lämpar sig därför bra vid leadsgenerering, uppdatering av kunddata och rekrytering av nya medlemmar. LINKs tjänst för digitala rabattkuponger kan användas i samband med datainsamling för att öka antalet registreringar eller för att belöna trogna kunder, öka kundengagemang och försäljning. Båda tjänsterna, LINK Collect och LINK Coupon, tillhandahåller verktyg för varumärkesanpassning där företag kan designa sina landningssidor och rabattkuponger utifrån sin grafiska profil.