Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Kontakta oss
NEWS

Medlemsrekrytering i mobilen för Rituals

20 april 2017
Share:

Rituals påbörjar digital kundklubbsrekrytering med hjälp av LINK Mobility, i företagets 52 butiker runtom i SverigeRituals iphone

Rituals har sen tidigare haft analog mailadressinsamling i butik men tack vare digital kunddatainsamling ökar kvaliteten markant på kunddatan.

En blivande kundmedlem SMS:ar RITUALS till 71550, och får en länk tillbaka. Via den anger kund sitt personnummer varpå LINK Mobility genom ett så kallat uppslag hämtar upp namn och adress. Som medlem godkänner man uppgifterna, lämnar sin mailadress och får en kupong tillbaka via länk i SMS.

Det enda som kunden aktivt behöver göra är att ange sin mailadress samt välja sin favoritbutik. Man kan även bjuda in sina vänner! Som tack för att man går med i medlemsklubben får man ett miniduschskum nästa gång man handlar.

– Vi använder LINK Mobility för göra det smidigare för våra kunder att registrera sig för vårt nyhetsbrev, genom mobilen, säger Bodil Hermansson, Online Marketing Manager på Rituals Cosmetics Nordics. Med hjälp av LINK Mobility erbjuder vi våra kunder ett innovativt och enkelt sätt att ta del av våra nyheter och erbjudanden, samtidigt som vi förenklar proceduren för vår personal, fortsätter Bodil Hermansson.

– Det känns jättekul att kunna hjälpa Rituals att utveckla medlemsrekrytering med förbättrad data. Rituals är ett företag som ligger i framkant, och som växer. Det är ett företag som vi kan identifiera oss med skarpt, säger Niclas Westerlund, Key Account Manager på LINK Mobility och som själv använder Rituals diverse produkter.

Other sites