Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Kontakta oss
Hygglo-logo

Hygglo håller sina kunder uppdaterade med automatiska SMS-utskick

Förenklar kundresan med SMS

Hygglo lanserades 2016 och är idag störst i Norden på uthyrning mellan privatpersoner. Hygglo har alltid sett SMS som den självklara kanalen då den förenklar och effektiviserar kundresan.

Hygglos företagsidé bygger på en delningsekonomi med en förhoppning om att kunna ha en positiv påverkan på miljön och privatpersoner ekonomi. Hygglo har valt att integrera våra SMS-lösningar för att kunna erbjuda en effektiv och enkel kundupplevelse. Anledningen till att de valt just SMS som kanal är på grund av den höga öppningsgraden SMS har – SMS öppnas både oftare och snabbare än till exempel mejl, och de har kunnat se att deras kunder uppskattat SMS som kommunikationskanal.

– Man vet att SMS kommer fram och att våra kunder kommer läsa dom, mejl och notiser drunknar lätt och försvinner i mängden. Det är viktigt att vi kan säkerställa att kommunikationen mellan våra kunder fungerar och att deras överlämningsprocess fungerar korrekt. Det är helt enkelt det bästa alternativet för våra kunder, säger Ola Degerfors, vd och grundare på Hygglo.

Användningsområde

Hygglo har varit kund hos LINK Mobility i drygt 4 år och har alltid sett SMS som det självklara valet av kanal för att uppfylla deras kunders, och deras egna, behov. De använder SMS i transaktionssyfte där automatiska uppdateringar och påminnelser skickas när nya aktiviteter skett på kundernas konto. Det kan till exempel vara ett SMS med en påminnelse om att du behöver gå in och besvara en hyresförfrågan, eller att du behöver ge svar och bekräfta upphämtningstid- och plats. Om en kund inte besvarat förfrågan inom 10 minuter skickas en påminnelse via SMS. Då SMS har en hög öppningsgrad och öppningsfrekvens har de lyckats hålla ner svarstiden till ett snitt på 14 minuter, det vill säga 4 minuter efter SMSet skickats.

Om Hygglo

Hygglo lanserades 2016 med mottot “saker ska användas”. Hygglo tillhandahåller en plattform där privatpersoner kan hyra ut diverse prylar som de själv inte använder speciellt ofta, samt hyra saker man behöver till ett bra pris. Företagsidén bygger på en delningsekonomi där personer enkelt kan söka och skicka förfrågningar på det de önskar hyra.

Läs mer om våra tjänster för SMS-utskick här!

 

Other sites