Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Kontakta oss

Succé för vår kund med SMS-utskick och exklusiva mobilkuponger

SMS-utskick och mobilkuponger

Vi har levererat SMS-utskick och mobilkuponger för vår kund Thernlunds, vilket genererat positiv feedback från kunder samt bättre resultat än tidigare.

Thernlunds är en butikskedja i Stockholm med 11 butiker och en webbshop. De erbjuder handplockade, exklusiva märkesplagg för både män och kvinnor sedan 1955. De vände sig till oss i början av året för SMS-utskick. De ville möta kunders önskemål om att få bonuspoäng på SMS, och från första mötet så tog det två dagar till första sändningen. De märkte direkt en stor ökning i antal nyttjade bonuspoäng och fick positiv feedback från både kunder och anställda.

Med mobilkuponger kan företag belöna sina kunder direkt i mobilen. Mobilkuponger ökar konverteringen på kampanjerna genom att nå ut till medlemmar och kunder snabbare än andra kuponger.

– Vi blev rekommenderade LINK och lösningen ni presenterade lät perfekt för oss. Vi har en medlemsklubb som ger kunder möjligheten att samla bonuspoäng genom köp. Bonusen omvandlas sedan till rabattcheckar som tidigare endast distribuerats genom e-post med en personlig kod för att kunna använda checkarna även i vår webbshop. Men allt fler kunder efterfrågade att få detta på SMS istället, säger Stefan Pettersson Noord, marknadschef på Thernlunds.

SMS-utskick och mobilkuponger via SMS - LINK Mobility

Projektet inleddes i februari med SMS-utskicken om bonuspoäng till medlemmar. Kort därefter var det aktuellt med en Alla hjärtans dag-kampanj till 14 februari och Thernlunds beslutade då att testa LINKs mobilkuponger. Resultaten var över förväntan och jämfört med motsvarande kampanj föregående år så ökade resultat med flera 100%. Att vi dessutom upplever att fler kunder verkar nöjda med sina erbjudanden gör ju inte saker sämre.

– Vi är väldigt nöjda med både SMS-utskicken för bonuspoäng och mobilkampanjerna, det har gått väldigt smidigt från första mötet med LINK till första utskicket. Vissa kunder har till och med tackat för SMS:et och det känns kul att kunderna uppskattar det! meddelar Stefan och fortsätter; Som det ser ut nu kommer väsentligt fler kunder ihåg sin bonus än tidigare. Bra för oss men framförallt bra för våra kunder.

Hur kan mobilkuponger hjälpa er?

Vill ni öka konverteringsgraden på era kampanjer? Med ett enkelt SMS-utskick där kunden kan öppna upp kupongen direkt i mobilen blir det enklare att lösa in och mäta resultatet. Ni kan välja olika sätt att trigga igång mobilkupongen, och kan även koppla den samman mot våra andra lösningar – belöna exempelvis en ny medlem med en rabattkupong på nästa köp!

 

Other sites