SMS-utskick för snabb och effektiv kommunikation

Snabb och effektiv kommunikation med SMS! LINK Mobility
author
LINK Mobility AB2020-03-23

Det är många människor och företag som går igenom en utmanande tid för tillfället. Denna situation kräver en förändring av hur många företag vanligtvis verkar. Under de senaste två veckorna har vi skickat över 500 miljoner SMS åt våra kunder. Vi hjälper dagligen företag, myndigheter och organisationer att nå ut till sina mottagare med viktig kommunikation. För att nå ut till en stor grupp människor snabbt så är SMS en effektiv kommunikationskanal. Ni når era mottagare direkt och ökar chansen att er målgrupp läser meddelandet. 

Fördelarna med SMS för viktig och snabb kommunikation 

Fördelarna med SMS är många. Med SMS når du dina kunder och potentiella kunder, när som helst, vart som helst och fångar deras uppmärksamhet på en gång. Använd SMS för global räckvidd och masskommunikation för brådskande och tidskritisk information

Räckvidd 

  • Oberoende av app 

  • Ingen internetuppkoppling nödvändig 

  • Når alla typer av mobiltelefoner 

Uppmärksamhet 

  • Öppningsgrad på 98% 

  • SMS öppnas inom 3 minuter 

  • Seriös och trovärdig kanal 

Säkerhet 

  • Högsta nivå av datasäkerhet 

  • Över 99% systemtillgänglighet 

  • GDPR-kompatibelt 

5 sätt ni kan använda SMS för effektiv kommunikation och feedback 

Människor uppskattar att hålla sig uppdaterade, oavsett om det gäller en matleverans, en bokningsbekräftelse eller ombokning av en tid hos frisören. Med en effektiv direktkommunikation så underlättar ni situationen för mottagaren. Det tar generellt sett 90 minuter innan ett mail öppnas, medan SMS har en öppningsgrad på 98% inom tre minuter. Vill du veta hur SMS kan förbättra och underlätta er kommunikation? Här kommer några tips: 

1. Internkommunikation 

SMS kan användas för effektiv internkommunikation när det finns behov av omedelbar avisering, nöduppdatering eller allmän information.  

2. Påminnelser 

Kunder uppskattar påminnelser och med SMS har du större chans att mottagaren öppnar meddelandet. Att påminna klienten är positivt för organisationen och kan öka kundnöjdheten. Detta kan vara hälsovårdstjänster, betalnings- och fakturainformation eller paket som ska hämtas.  

3. Notiser 

Vi har flera kunder inom både offentlig och privat sektor som vill informera invånare, anställda och kunder i realtid. Dessa meddelanden är extra viktiga att de når ut snabbt för att uppmärksamma mottagare om en viss situation. Exempel på sådan information är: 

  • stormvarningar 

  • försiktighetsåtgärder vid hälsa 

  • industriella olyckor 

  • skolstängningar 

  • utegångsförbud etc. 

4. Bekräftelser 

Kan användas när en kund lagt en order, när ett kundbesök bokats, att en retur har mottagits. att ett supportärende mottagits för hantering eller för att uppmärksamma att kunddatabasen uppdaterats med nya uppgifter.    

5. Undersökningar 

För undersökningar med få frågor, exempelvis NPS, så lämpar sig SMS väldigt bra. Yngre generationer föredrar att få undersökningar och frågor via SMS. För att öka svarsgraden ytterligare kan ni även erbjuda en rabatt till de som slutför undersökningen.