Viktig information snabbt och enkelt med notifikationer

Håll dina kunder uppdaterade i realtid, oavsett vart de är! Nå kunder snabbt, effektivt och säkert med våra mobilkommunikationslösningar. Håll dina kunder uppdaterade och stärk kundnöjdheten!

Leende man kollar i sin mobiltelefon

Effektiv kommunikation

Genom att kommunicera i de kanaler som dina kunder föredrar kan du på ett tillförlitligt och effektivt sätt ansluta till dina slutanvändare. Med mobilkommunikation får du höga och pålitliga öppningsgrader.

Förbättrad kundsupportStärk din kundservice genom att hålla dina kunder uppdaterade med relevant information i varje steg av kundresan.
Effektiviserad kommunikationKommunicera i de kanaler som dina kunder föredrar. Mobilmeddelanden har några av de mest pålitliga öppningsgraderna.
Operativ effektivitetEffektivisera interna processer och håll ditt företag igång genom att dela uppdateringar, ändringar och påminnelser till kunder.

Hur kan notifikationer användas?

Interagera med dina kunder effektivt och tillförlitligt genom att kommunicera med dem i deras föredragna kommunikationskanaler.

Kundvård

Skicka värdefull information till kunder i realtid.

Informera kunder om ändringar i öppettider, leveransplats, statusuppdateringar, bekräftelser av köp eller påminnelser om kommande möten. Underlätta leveransprocessen med statusuppdateringar, och skicka fakturor via SMS för att säkerställa att du får betalt i tid.

Två personer som sitter med headset och arbetar med kundsupport

Påminnelser

Minska antalet "no-shows" med påminnelser.

Påminn kunder om kommande möten, event eller obetalda fakturor – direkt i mobiltelefonen. Genom att skicka bekräftelser på bokningar, samt påminna kunder kan du förbättra kundupplevelsen samtidigt som du minskar uteblivna besök, betalningar och leveranser.

Sjukvårdspersonal som håller i en mobiltelefon

Säkerhet

Skydda dina system och kunder.

Erbjud kunder säkerhet genom att skicka statusmeddelanden om banktransaktioner, uppdateringar om dagliga bankärenden eller flagga vid misstänkt aktivitet. Du kan också använda mobilkommunikation för engångslösenord och tvåfaktorsautentisering.

Man som genomför inloggning via tvåfaktorsautentisering

Stora möjligheter

Att skicka aviseringar via mobila kanaler kan skapa stora möjligheter för ditt företag. Personliga aviseringar förbättrar kundupplevelsen vilket i slutändan leder till handling.

  • Leveransuppdateringar

  • Produktinformation

  • Aktieuppdateringar i realtid

  • Kampanjmeddelanden

  • Supportmeddelanden efter försäljning

  • Värdeskapande notiser

Mockup av mobiltelefon med olika typer av notifikationer för marknadsföring, leveransuppdatering och boardingkort

Vilka kanaler kan användas?

Notifikationer kan skickas med flertalet kanaler, se till att använda den som dina användare föredrar. Här är några exempel.

SMS – global och oslagbar räckvidd

Oöverträffad öppningsgrad och hög svarsfrekvens. SMS kräver varken appnedladdning eller internetuppkoppling – du når dina kunder när som helst, vart som helst.

Det är enkelt att använda SMS för aviseringar. Integrera SMS i dina befintliga plattformar och applikationer med hjälp av vår API-dokumentation. Skicka utgående aviseringar med avsändar-ID eller använd ett långnummer för att möjliggöra tvåvägskommunikation.

Grafisk illustration för SMS-notiser

WhatsApp – en rikare upplevelse

Att skapa en interaktiv kundupplevelse är enkelt med WhatsApp. Kanalen har möjlighet för att addera bilder, QR-koder, filer, produktkataloger och mycket mer.

WhatsApp kan användas för att skicka aviseringar och proaktiva meddelanden, till exempel påminnelser om möten, lageruppdateringar, personliga rekommendationer, information om nya produkter och personliga nyhetsuppdateringar.

WhatsApp för företag - illustration av konversation med multimediafunktioner sås som produktförhandsvisning, länk med rabattkod, verifierad avsändare och ljudsamtal

RCS – oslagbart engagemang

Aviseringar behöver inte enbart vara transaktionella, utnyttja interaktiva funktioner för att skapa dialoger som ger värdefulla insikter om dina kunder.

Genom att skicka aviseringar via RCS kan du erbjuda en interaktiv kundupplevelse och öka konverteringar. Använd call-to-actions för att öka ditt varumärkes exponering och uppmuntra kunder att besöka din webbplats.

Illustration av multimediafunktioner som finns i RCS-kanalen. Bland annat conversational commerce, platsdelning och tvåvägskommunikation.

Kontakta oss

Vill du få mer information om hur våra kommunikationslösningar och produkter kan hjälpa ditt företag, eller är du intresserad av att få ett skräddarsytt erbjudande? Kontakta oss idag - vi ser fram emot att höra från dig!

Kontakta oss - LINK Mobility