Kommunikationsplattform för effektiv kundkommunikation

Omnichannel kommunikation | SMS API Gateway | Marketing Automation Platform | SMS Platform | Chatbot Platform | CPaaS Platform | SMS-plattform

Använd vår kommunikationsplattform för effektiv kundkommunikation via kanaler som SMS, WhatsApp Business, RCS och e-post. Med +700 medarbetare, 30 kontor världen över och mer än 17 miljarder skickade meddelanden förra året så är vi en CPaaS-partner ni kan lita på! Vi erbjuder säkra plattformar och enkla API-integrationer för alla tjänster.

Kommunikationsplattform för företag - Hero Image

Leverera en oslagbar kundupplevelse med digital kommunikationsplattform

Personlig kommunikation genom hela kundresan! Nå dina kunder, leads, prospects och följare världen över med digital kommunikation. Vill du boosta er försäljning med kampanjer som faktiskt öppnas och skapar reaktion? Eller nå ut med viktig information riktigt snabbt? Vi har rätt kommunikationsplattform för dig!

Nå ut i kanalerna som skapar engagemang – SMS, WhatsApp, email, RCS. Med våra kommunikationstjänster kan ni förbättra era kundrelationer med digital kundkommunikation. Vi erbjuder fullskaliga plattformar för företag som vill ta sin kommunikation till nästa nivå.

Så kan du nyttja vår kommunikationsplattform

Skapa värdefulla och personliga dialoger som förbättrar din kundkommunikation och optimerar kundresan. Inkludera omnichannel som en del av din kommunikationsstrategi och engagera din målgrupp i den kanal de föredrar.

Kundkommunikation för kundsupport

Kundvård

Effektivisera din kundtjänst med mobilkommunikation. Engagera och interagera med dina kunder i den kanal och på det sätt dem vill.

Läs mer om kundvård
Man och kvinna analyserar marknadsföringsinsatser

Marknadsföring

Öka kundengagemang och förbättra lojaliteten genom att utveckla en omnichannelstrategi. Nå kunder i rätt kanal, i rätt tid.

Mer om marknadsföring
Skicka notifikationer via kommunikationsplattform

Notifikationer

Håll kunder uppdaterade med relevanta och aktuella meddelanden som får dem att agera snabbare – vart som helst, när som helst.

Mer om notifikationer
Autentisering via SMS-plattform

Autentisering

Använd tvåfaktorsautentisering och skydda dina kunder med säkerhetsåtgärder som bekräftar identiteter på ett tillförlitligt sätt.

Mer om autentisering

Kommunikationsplattform för företag som vill förbättra kundengagemang

Vår kommunikationsplattform kan användas av en mängd olika branscher. Läs mer nedan för att få inspiration om hur du kan nyttja det i din verksamhet.

Mobilkommunikation för energibolag

Utöka tillgänglighet med en transparent och nyanserad kundkommunikation. Informera och uppdatera kunder om nyheter, erbjudanden och eventuella avbrott eller störningar för att öka försäljning och kundlojalitet. Skicka SMS-påminnelser om förfallna fakturor eller använd mobilfaktura för att förbättra kassaflödet. Vi har lösningarna som boostar din kundnöjdhet!

Kundkommunikation för energibolag

Kundkommunikation för bank & finans

Skapa och säkerställ sömlösa, säkra kundupplevelser med en personlig touch - precis som dina kunder vill ha det! Vi har lösningarna som hjälper dig inom bank och finans att utveckla en effektiv, säker och modern kundkommunikation. Digitalisera hela kundresan och möt dina kunder genom att nå dem på rätt sätt, i rätt kanal.

Kommunikation för bank och finans

Kampanjer som boostar försäljning

Marknadsför ditt företag med engagerande kommunikationskampanjer och ge dina kunder den sömlösa shoppingupplevelse de förtjänar. Öka konverteringar genom att nå dina kunder med rätt budskap, i rätt kanal och vid rätt tidpunkt. Förbättra kundupplevelsen, öka engagemang och boosta din försäljning med rätt kommunikation.

Kommunikationsplattform för ehandel

Effektiva flöden för transport & logistik

Leverera en överlägsen kundupplevelse för transport och logistik genom automatiserad kommunikation med aviseringar i realtid. Effektivisera dina leveransprocesser och förbättra hela kundresan från start till slut genom att nå ut i den kanal dina kunder föredrar. SMS och andra digitala kanaler är det mest pålitliga sätt att nå dina slutkunder.

Effektiv kundkommunikation för logistikbolag

Effektiv kundvård för försäkringsbolag

Utveckla en kundcentrerad kommunikation med ökad transparens och tillgänglighet. Skapa mervärde och öka lojalitet genom rätt kommunikation i varje steg av kundresan. Var proaktiv i din kommunikation för att minska belastningen på din kundtjänst så att du kan spara tid och resurser till andra uppgifter. Ge dina kunder incitament för stanna just hos dig.

Transparent kundkommunikation för försäkringsbolag

Öka lojaliteten hos dina supportrar

Engagera supportrar och medlemmar i de kanaler de föredrar. Skräddarsy medlems- och givarresor för att nå rätt person, med rätt budskap, i rätt tid. Skapa kampanjer, rekrytera medlemmar och samla in data – med personlig kommunikation kan du öka engagemang och få din ideella organisation att fortsätta växa.

Kommunikationsplattform för ökat medlemsengagemang

Ledande leverantör av digital kundkommunikation

Med ett brett utbud av innovativa och skalbara mobiltjänster hjälper vi över 47 000 kunder att utveckla engagerande kundkommunikation. Med över 20 års erfarenhet och närvaro i över 30 länder är du i trygga händer hos oss!

+20 årErfarenhet i branschen
+17 miljarderMeddelanden levererade världen över 2022
Nr 1Kundrelationer och kundnöjdhet är kärnan i allt vi gör
LokalaLokal kunskap och lokal närvaro i 18 länder
+50 000Kunder världen över

SMS-tjänster via API eller webbgränssnitt

Kommunicera med dina kunder i den kanal dem använder allra mest. Vi har SMS-tjänster anpassade efter din behov. Skicka automatiska SMS via API eller använd vår webbaserade SMS-plattform och nå ut till dina kunder inom bara några sekunder.

Oavsett om du vill använda SMS för påminnelser, notifikationer, marknadsföring, verifiering eller betalning – med global närvaro och lokal support hjälper vi ditt företag att komma igång!

SMS via API eller SMS-plattform

Vi tar väl hand om din data!

Som ett databaserat företag tar vi vårt ansvar på stort allvar! När du använder LINK Mobilitys lösningar, API:er, plattformar eller applikationer är du därför säker på att GDPR och datasäkerhet är under kontroll!

GDPR-kompatibel kommunikationsplattform

Ta din kundkommunikation till nästa nivå med digital kommunikationsplattform

Med vår digitala kommunikationsplattform kan du lyfta din kundkommunikation till nya höjder. Upplev effektiv interaktion och nära relationer med dina kunder. Anpassa din kommunikation efter deras preferenser och behov. Erbjud en smidig upplevelse över olika kanaler såsom e-post, SMS, RCS och WhatsApp.

Skräddarsy kampanjer som engagerar och ger resultat. Förbättra upplevelsen genom personlig och digital kundkommunikation. Få insikt och data för att kontinuerligt förbättra din strategi. Skapa en starkare varumärkesrelation genom att vara närvarande och lyhörd. Utforska möjligheterna och ta steget mot en mer framgångsrik kundkommunikation idag.

Enkel implementation

Använd vår kommunikationsplattform eller integrera via API. Med lokal support hjälper vi dig att komma igång.

Rikt innehåll

Skapa engagemang med visuellt innehåll såsom bilder, videos och CTA-knappar – oslagbara varumärkesupplevelser som levererar.

Global räckvidd

Skicka och ta emot meddelanden globalt. Över 600 mobilnät över hela världen samt flera OTT-kanaler. Nå dina kunder när som helst, vart som helst.

Engagera dina kunder

Kundvård och engagemang i riktiga konversationer är nyckeln till framgång. Med mobilkommunikation kan du nå dina kunder i rätt tid och rätt kanal och boosta engagemanget för ditt företag.

Öka konverteringar

Idag använder konsumenter mobiltelefonen till de flesta dagliga ärenden. Kommunicera i den enhet och kanal de redan befinner sig i för bättre genomslag och ökad konvertering.

Effektiv kundvård

Utveckla och utöka din tillgänglighet och transparens med digital kommunikation. Kommunicera med dina kunder i varje steg av kundresan och erbjud oslagbar kundtjänst.

Personlig och digital kundkommunikation på autopilot med Marketing Automation

Automatisera din kundkommunikation och dina marknadsföringsaktiviteter med hjälp av marketing automation. Kommunicera utifrån dina kunders beteenden och interaktioner med ditt företag för att förbättra hela kundupplevelsen. Vår användarvänliga plattform hjälper dig att nå rätt kund, med rätt innehåll, i rätt kanal och vid rätt tidpunkt.

Förbättra kundkommunikation med Marketing Automation-plattform

Aktuella artiklar inom kundkommunikation

Här nedan kan du ta del av inspirerande nyheter och trender inom mobilkommunikation. Utforska någon av våra guider för att få tips på hur du kan nyttja våra tjänster för att lyckas med din kundkommunikation! Mer inspiration hittar du på vår blogg.

LINK Mobilitys SMS-tjänst integrerat med Microsoft Dynamics 365!

Du har väl inte missat att LINK Mobility finns som nativelösning i den molnbaserade plattformen Microsoft Dynamics 365? Som en godkänd och integrerad SMS-aggregator kan du välja LINK som leverantör av SMS för dina kommunikations- och marknadsföringsaktiviteter inom Dynamics 365 Sales och Dynamics 365 Marketing.

LINK Mobility integrerat med Microsoft Dynamics 365 - Preview image

Statistik och trender för 2023: mobil- och appanvändning

Idag spenderar vi enorma mängder tid på våra mobiltelefoner, där sociala medieplattformar och meddelandeappar upptar stora delar av vår tid. I den här artikeln får du en närmare inblick på marknadens digitala utveckling när det kommer till användningen av telefoner, appar, internet och sociala medier.

Mobil- och appanvändning - Preview Image

Winejoy boostar försäljningen med SMS-utskick

Winejoy når sina prenumeranter och boostar försäljningen med SMS – vi är nu stolta att kunna presentera dem som kunder till oss! Winejoy har sedan 2019 nått ut till många vinkännare i Sverige. Genom att implementera SMS som kanal för nyhetsbrev har Winejoy lyckats utöka engagemanget och försäljningen ytterligare.

Winejoy använder LINK Mobilitys kommunikationsplattform för SMS

Kundupplevelsen: statistik och trender att ha koll på i 2024

För att hålla jämna steg med den digitala utvecklingen och de trender som formar dagens konsumenter behöver du bli kreativ i hur och vart du kommunicerar med din målgrupp. Varje kontaktpunkt och upplevelse har stor betydelse för den framtida relationen. Ta del av statistik och trender som hjälper dig leverera oslagbara kundupplevelser året ut!

Förbättra upplevelsen med rätt kundkommunikation

30 år sedan det första SMSet skickades!

Den 3 december 1992 skickades det första SMS:et med orden “Merry Christmas”. Tekniken har sedan dess blivit den mest spridda i vår livstid och marknaden för mobilkommunikation fortsätter att växa. Med gästspel från Kenny, som varit med på LINKs resa sedan 1999 och vår egna VD Christian får du ta del av SMS:ets otroliga historia, dess utveckling och framtid!

SMS fyller 30 år

Omnichannel – så väljer du rätt kanal

Idag finns det fler kontaktpunkter än det någonsin gjort. Men hjälp av en omnichannelkommunikation kan du förbättra kundupplevelsen och skapa högre engagemang genom att finnas tillgänglig för dina kunder i de kanaler dem föredrar! Läs mer om hur du kan utveckla en omnichannel-strategi som genomsyrar hela din verksamhet i denna bloggartikel.

Så väljer du rätt kommunikationskanal

Vad är Marketing Automation och varför är det viktigt?

Visste du att 66% av konsumenter förväntar sig att företag ska förstå deras unika behov och förväntningar? Marketing Automation är verktyget som hjälper dig med den uppgiften! Använd din kunddata för att skräddarsy dina kampanjer och nå ut med rätt budskap, till rätt person, vid rätt tidpunkt. Läs mer om vad Marketing Automation i nedan artikel.

Marketing Automation guide

Kontakta oss

Vill du få mer information om hur våra kommunikationslösningar och produkter kan hjälpa ditt företag, eller är du intresserad av att få ett skräddarsytt erbjudande? Kontakta oss idag - vi ser fram emot att höra från dig!

Kontakta oss - LINK Mobility