Marketing automation - ökat engagemang för mindre pengar

Med marketing automation kan du automatisera din marknadsföring och spara tid (och pengar)! Vi ger dig en användarvänlig plattform med enkla drag-and-drop-funktioner, komplett dashboard för uppföljning och möjlighet att engagera dina kunder via SMS och mejl. Att nå dina kunder med rätt budskap, i rätt tid och i rätt kanal har aldrig varit enklare. Lösningen är skalbar för att kunna anpassas efter behov, kontakta oss idag så berättar vi mer!

Marketing Automation - Hero Image

Omnichannel marketing automation

Samla och skapa engagemang i alla dina kanaler i en och samma plattform och nå ut i rätt tid, till rätt person, i rätt kanal. E-post, SMS, webb, app och sociala medier kan alla integreras och hanteras direkt i vår marketing automation-plattform.

Marketing automationBygg intelligenta och datadrivna marketing automation-flöden och anpassa kundresor utefter dina kunders beteenden
E-post-marknadsföringSkapa engagerande e-postkampanjer, anpassade efter ditt varumärkes riktlinjer, med en enkel drag and drop-redigerare
SMS-marknadsföringSkapa engegemang genom enskilda SMS-kampanjer eller använd kanalen som en del av dina marketing automation-flöden
Webb och app trackingSpåra beteenden på hemsida eller app och kommunicera utifrån kundernas interaktioner med ditt företag
Integration av sociala medierVår plattform kan integreras med ledande sociala medie-kanaler så att du enkelt kan kommunicera med dina kunder

Kreativa och automatiska kampanjer

Bygg intelligenta kommunikationsflöden för mejl och SMS, öka ditt kundengagemang och förbättra hela kundresan. I vår plattform kan du enkelt skapa komplexa flöden för olika ändamål och segment i flera kanaler. I plattformen kan du enkelt skapa olika interaktiva flöden med drag-and-drop-funktion och med LeadScoring kan du enkelt aktivera rätt erbjudande vid rätt tid – och dessutom hitta dina mest aktiva kunder. Kommunicera med dina kunder utifrån deras preferenser, beteenden och interaktioner med ditt företag.

Med marketing automation kan du skapa en serie automatiska e-post- och SMS-meddelanden som utlöses av dina kunder eller användares interaktioner och beteende. Genom dynamiska funktioner kan du anpassa innehållet i dina kampanjer för att nå rätt kundprofil, med rätt budskap. Marketing Automation kan på många sätt stärka din marknadsstrategi och leder ofta till en hög ROI.

Marketing Automation funktioner-mockup

Skräddarsy dina automatiseringar

Med vår Flowbuilder är det enkelt och roligt att bygga marketing automation-flöden. Sätt upp flöden som triggas igång när någon öppnat ett mejl, klickat på en viss länk eller nyligen gjort ett köp – bara fantasin sätter gränserna. Utöver det kan du givetvis skapa massutskick för specifika kampanjer via SMS och mejl, integrera med ditt befintliga system och stärka dina kundrelationer med personlig kommunikation. Bygg individuella kundresor för att ge dina kunder en personlig kundupplevelse som skapar grunden för fler konverteringar.

Skapa automatiseringsflöden för att:

  • Värma upp kalla leads

  • Välkomna nya kunder och medlemmar

  • Aktivera nya kunder

  • Aktivera passiva kunder

  • Uppmuntra lojala kunder

  • Minska risken för churn

Förbättra kunddata med formulär

Med vår plattform kan du skapa formulär för att registrera, uppdatera och avregistrera kundprofiler. Med drag and drop-funktioner kan du välja de fält som du behöver i de önskade formulären för exempelvis nya kunder, registrering av nyhetsbrev, osv. Skräddarsy vart de hamnar efter registreringen, hur deras välkomstmejl ser ut och bygg en värdefull kunddatabas med människor som vill ta del av ditt innehåll!

Automatisera dina kampanjer med dynamiskt innehåll och feeds

Dynamiskt innehåll kan användas för att skräddarsy och anpassa e-postkampanjer och nyhetsbrev efter dina kundprofiler, baserat på intressen eller tidigare beteende hos mottagaren.

Dynamiskt innehåll är i princip en segmentering där mottagarna kan få väldigt olika versioner av samma kampanj. Den här typen av funktionalitet gör det enkelt och effektivt att skicka relevanta nyhetsbrev via e-post eller skapa flera varianter av samma kampanj baserat på den tillgängliga kunddatan.

Feeds är ett typ av dynamiskt innehåll som gör att du kan anpassa och uppdatera dina kampanjer automatiskt. Med hjälp av feeds-funktionen kan du automatisera processen för ditt informationsflöde och uppdatera innehållet i dina kampanjer från ditt webbinnehåll. Det innebär alltså att du automatiskt kan uppdatera förändringar i din webbshop eller webbsida, t.ex. vid prisförändringar eller de senaste nyheterna.

Dynamiskt innehåll för e-postmarknadsföring

Marketing automation-funktioner som boostar din kundkommunikation

Dynamiskt innehåll, lead scoring, splittest, flowbuilder och många fler – vår plattform är utrustad med flertalet funktioner och kanaler som gör det enkelt för dig att skapa en nyanserad och personlig kundkommunikation. Med drag-and-drop funktioner kan du visualisera dina e-postkampanjer samt bygga Marketing Automation-flöden utan programmering eller tekniska förkunskaper

Omnichannel

I vår plattform är det enkelt att hantera alla meddelanden och kanaler. Planera, utför och följ upp alla olika flöden och kampanjer.

Datainsikter

Samla och förena kunddata från flera källor för att skapa en fullständig bild av varje kund. Lär känna dina kunder och nå rätt kund, med rätt innehåll.

Intelligenta flöden

Bygg intelligenta flöden med mejl, SMS och sociala medier för att öka ditt kundengagemang och omvandla dina kunders visade intressen till köp.

Maximera resultat

77% av de företag som använder marketing automation ser en ökad konverteringsgrad

Kom igång snabbt

Integrera vår plattform, sätt upp triggers och flöden för att aktivera dina kunder genom hela kundresan

Spara pengar

Spara in tid och pengar genom att automatisera dina marknadsaktiviteter och få mer tid till annat

Marketing automation use cases

Marketing automation är ett verktyg som ditt företag kan använda strategiskt på många sätt. Se till att ditt varumärke står ut och engagerar - få inspiration på hur du gör med våra exempel nedan!

Påminn dina kunder när dem glömt varor i varukorgen!

Påminnelser vid övergivna varukorgar är ett av de mest lönsamma och effektiva marketing automation-flöden du kan utnyttja. Sätt upp flöden som triggar en påminnelse via mejl eller SMS när dina kunder fyllt varukorgen, men inte gjort klart köpet. Den här typen av meddelanden har hög öppningsgrad och konvertering.

Person som står vid en trafikerad väg och köper något på sin mobiltelefon

Ge ett varmt välkomnande med onboardingflöden som skapar engagemang

Välkomna nya kunder, medlemmar eller prenumeranter med ett onboardingflöde där du berättar mer om ditt företag och delar med dig av viktig och användbar information om erbjudanden, era produkter eller tjänster. Se till att kommunicera med dina kunder för att skapa engagemang och hålla intresset vid liv.

Person står och kollar i en surfplatta

Värm upp och aktivera kalla leads

Konvertera potentiella kunder till betalande kunder genom att automatisera och effektivisera processen kring leadshantering. Att jaga kalla leads är en tidskrävande och dyr process. Genom att värma leads med automatiseringsflöden kan du istället förkorta säljcykeln och göra processen mer kostnadseffektiv.

Person sitter vid ett skrivbord och jobbar på en dator

Boosta engagemang och uppmuntra lojala kunder

Använd marketing automation för att automatisera kommunikationen med medlemmarna i ditt lojalitetsprogram eller kundklubb. Spara tid till att sätta upp kreativa kampanjer och låt den repetitiva kommunikation gå på automatik. Upprätthåll lojalitet och stärk relationen med personlig kommunikation.

Person som sitter med sin mobiltelefon

Återaktivera och vinn tillbaka passiva kunder

Återskapa engagemang hos dina mindre aktiva kunder med hjälp marketing automation. Skicka personliga och exklusiva erbjudanden, inspirera med relevant och inspirerande innehåll eller tipsa om funktionalitet i er tjänst eller andra produkter som kan vara av intresse för mottagaren.

Person som går och bär på shoppingpåsar

Påminn om återkommande köp

Påminn dina kunder om att fylla på med förbrukningsvaror med automatiska kommunikationsflöden. Nå ut i rätt tid, med rätt budskap och passa på att tipsa om andra relaterade eller liknande produkter för att öka merförsäljningen.

En person som glatt håller upp sina shoppingpåsar

Integrerad Customer Data Platform som underlättar för din kunddata

Samla in och förena kunddata från flera källor för att skapa en komplett bild av varje kund. Utnyttja möjligheten att registrera och spåra kundbeteende och aktiviteter på din webbplats och i dina kampanjer. Lär känna dina kunders behov, intressen och köpmönster bättre. Skapa avancerade kundsegment, ända ner till varje enskild kund.

  • Hantera din kunddata direkt i vår marketing automation-plattform

  • Skapa avancerade kunddatauppsättningar, ända ner till varje enskild kund.

  • Integrera och hantera din kunddata direkt i vår inbyggda kunddatabas (CDP) i en GDPR-kompatibel setup.

  • Importera enkelt data från dina befintliga plattformar som ERP-, CRM- och CMS-system, samt data från din webbshop, webbplats och POS-system.

Customer data platform - illustration

Pricksäkra kampanjer med samlad kunddata

Genom att integrera ditt befintliga CRM-, e-handel-, eller affärssystem kan du kommunicera med dina kunder baserat på deras personliga profiler och beteenden. Kunddata kan sträcka sig från grundläggande demografisk information som namn, intressen och butikstillhörighet till transaktionsdata, köphistorik och beteendedata. Genom att skapa marknadsföringskampanjer baserat på data och beteenden på din webbplats kan du skapa grunden för en framgångsrik kampanj och nå ut med rätt innehåll, till rätt person, i rätt kanal, vid rätt tillfälle.

Anpassa dina kampanjer och flöden genom att segmentera din kunddata utifrån bland annat:

  • Demografiska data

  • Geografisk data

  • Psykografiska data

  • Beteende data

Intelligenta automationsflöden

Bygg intelligenta marketing automation-flöden för att öka ditt kundengagemang och omvandla dina kunders intresse till köp. I vår plattform kan du enkelt skapa komplexa flöden för olika ändamål och för olika segment över alla kanaler. Det integrerade Lead Scoring-systemet kan hjälpa dig att kommunicera rätt erbjudande, produkt och budskap till rätt person, i rätt tillfälle.

+900 integrationsalternativ

Vår plattform kan integreras med mer än 900 andra plattformar och system., För att du ska kunna skicka data fram och tillbaka mellan vår marketing automation-plattform och de system du använder, har vi gjort det enkelt att integrera med ett brett utbud av:

  • Webbshop-system

  • ERP-system

  • POS-system

  • Leadgenereringssystem

  • Sociala medier via moduler

  • Tredjepartsprogram

Om vi ​​inte har den integration du söker kan du skapa din egen integration med hjälp av våra webbtjänster eller API.

Här är några av de mest populära exemplen på integrationer: Magento, Shopify, Prestashop, WooCommerce, OpenCart, Zen Cart, OS Commerce, BigCommerce, WordPress, DanDomain, Scannet, SmartWeb, Navision, e-conomic, Sleeknote, Leadfamly, clerk.io , Scratcher.io, Raptor, webCRM, Rich Relevance, Hello Retail, Episerver, Zapier och många fler.

Marketing Automation integrationer_mockup

Vanliga frågor om marketing automation

Vad är marketing automation?

Vem kan dra nytta av marketing automation?

Varför ska jag välja LINKs marketing automation-plattform?

Kontakta oss

Vill du få mer information om hur våra kommunikationslösningar och produkter kan hjälpa ditt företag, eller är du intresserad av att få ett skräddarsytt erbjudande? Kontakta oss idag - vi ser fram emot att höra från dig!

Kontakta oss - LINK Mobility