Få enkel tillgång till WhatsApp Business Solution via vårt API eller webbgränssnitt och kommunicera sömlöst med dina kunder. Utöka och utveckla din kommunikation baserad på kunddialog.
Kom i kontakt med dina kunder via WhatsApp. Mer än 2 miljarder människor i över 180 länder använder WhatsApp.
Kom närmre dina kunder. WhatsApp Business erbjuder högre leverans- och öppningsgrad, och konverterar bättre jämfört med många andra meddelandekanaler.
WhatsApp hjälper er att växa genom att erbjuda lösningar för att utveckla er kundvård och snabbt nå ut med notiser.
Använd WhatsApp Business Solution som en fristående kanal för din kunddialog eller lägg till den i ditt omnichannel-erbjudande.
WhatsApp Business API är en enkel och trovärdig kommunikationskanal för ditt företag och din kunddialog. Med WhatsApp kan du enkelt nå mer än 2 miljarder människor i över 180 länder. Använd WhatsApp Business Solution enkelt via vårt API för att hålla kontakten med kunderna och delta i mer naturliga och värdefulla konversationer när som helst och var som helst. Perfekt för alla användningsområden: aviseringar och notiser, proaktiva meddelanden och kundvård.
WhatsApp Business Profile
Skapa en företagsprofil med användbar information för dina kunder såsom adress, företagsbeskrivning, mejladress och webbplats.
Meddelanden och varningar
Du kan förse dina kunder med WhatsApp-meddelanedn om flyg- och hotellbokningar, leveransuppdateringar, påminnelser, viktiga notiser och mer.
Automatisera WhatsApp-meddelanden
Sätt upp meddelanden som automatiskt skickas ut när när ni inte kan besvara kunden direkt, så att kunden vet när er kundsupport återkopplar.
Kundsupport
Med WhatsApp kan du skapa en välfungerande och engagerande kundsupport och besvara meddelanden som kunden initierat.
Användarverifiering och tvåfaktorsautentisering
Genom att använda WhatsApp Business end-to-end-kryptering med pålitlig och snabb leverans av meddelanden för autentisering kan du skydda klientkonton.
Innan du börjar kommunicera med dina kunder via WhatsApp är det viktigt att du ber om samtycke i förväg, även om de redan accepterat kommunikation från dig via andra kanaler (t.ex. SMS och e-post). Det finns flera sätt att göra detta på, både inuti appen och genom andra kanaler. Till att börja med behöver nedan kriterier uppfyllas i samband med opt-in:
Beroende på vad som passar din målgrupp kan du använda dig av olika metoder för att samla in samtycke. Här nedan listas några förslag:
Kundinitierad-chatt
När en kund kontaktar dig via WhatsApp har du 24 timmar på dig från det senaste meddelandet att samla in opt-in direkt i WhatsApp-chatten. Avsluta konversationen med att be om samtycke där mottagare har möjlighet att bekräfta eller neka förfrågan.
Tredjepartskanaler
Använd de kanaler du redan kommunicerar med dina kunder med och bjud in dem till WhatsApp. Skicka till exempel ett SMS som länkar till din WhatsApp-sida med mer information om opt-in.
QR-kod
Skapa en QR-kod för din WhatsApp och sprid den via andra kanaler såsom annonser, sociala medier eller webbplats. När kunden öppnar länken kan de kontakta dig via WhatsApp. Därefter kan du skicka en förfrågan om samtycke för framtida kommunikation via WhatsApp.
Kontaktinformation
Inkludera ditt WhatsApp-nummer bland din kontaktinformation på din hemsida. På så sätt kan dina slutanvändare kontakta dig och du har därefter möjlighet att enkelt skicka en samtyckesförfrågan.
Popup-fönster
Implementera en widget eller ett popup-fönster på din hemsida. Be kunderna att signa upp sig eller skapa en dedikerad landningssida där kunderna kan fylla i all nödvändig opt-in-information.
E-postsignatur
Inkludera WhatsApp-numret eller QR-koden i din e-postsignatur och påminn kunderna om att de kan nå dig via WhatsApp. När de sedan valt att kontakta dig kan du skicka en förfrågan om att ta emot framtida WhatsApp-meddelanden från dig.
Offline
Placera QR-koder, telefonnummer och relevant information på produktpaket, boardingkort, leveranspaket eller annat reklammaterial. Ett bra sätt att fånga kundernas uppmärksamhet.