Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Kontakta oss
WhatsApp kundtjänst

WhatsApp

Anslut dig till 2 miljarder användare

Få enkel tillgång till WhatsApp Business Solution via vårt API eller webbgränssnitt och kommunicera sömlöst med dina kunder. Utöka och utveckla din kommunikation baserad på kunddialog. 

Kontakta oss!
WhatsApp kundtjänst

Få kontakt


Kom i kontakt med dina kunder via WhatsApp. Mer än 2 miljarder människor i över 180 länder använder WhatsApp.

Engagera


Kom närmre dina kunder. WhatsApp Business erbjuder högre leverans- och öppningsgrad, och konverterar bättre jämfört med många andra meddelandekanaler.

Väx


WhatsApp hjälper er att växa genom att erbjuda lösningar för att utveckla er kundvård och snabbt nå ut med notiser.

WhatsApp för företag - nå 2 miljarder användare - LINK Mobility

Så fungerar WhatsApp Business API

Använd WhatsApp Business Solution som en fristående kanal för din kunddialog eller lägg till den i ditt omnichannel-erbjudande.

  • Använd Business API för att kommunicera med alla dina kunder
  • Nå kunder och användare världen över
  • Skapa kontakt och automatisera er kommunikation snabbt och enkelt
  • Skapa meddelanden baserade på mallar och kommunicera med slutanvändare som gett godkännande
  • Skapa mervärde för dina kunder genom engagerande dialoger med värdefull information

Perfekt för

WhatsApp Business API är en enkel och trovärdig kommunikationskanal för ditt företag och din kunddialog. Med WhatsApp kan du enkelt nå mer än 2 miljarder människor i över 180 länder. Använd WhatsApp Business Solution enkelt via vårt API för att hålla kontakten med kunderna och delta i mer naturliga och värdefulla konversationer när som helst och var som helst. Perfekt för alla användningsområden: aviseringar och notiser, proaktiva meddelanden och kundvård.

Funktioner

WhatsApp Business Profile

Skapa en företagsprofil med användbar information för dina kunder såsom adress, företagsbeskrivning, mejladress och webbplats.

 

Meddelanden och varningar

Du kan förse dina kunder med WhatsApp-meddelanedn om flyg- och hotellbokningar, leveransuppdateringar, påminnelser, viktiga notiser och mer.

 

Automatisera WhatsApp-meddelanden

Sätt upp meddelanden som automatiskt skickas ut när när ni inte kan besvara kunden direkt, så att kunden vet när er kundsupport återkopplar.

 

Kundsupport

Med WhatsApp kan du skapa en välfungerande och engagerande kundsupport och besvara meddelanden som kunden initierat.

 

Användarverifiering och tvåfaktorsautentisering

Genom att använda WhatsApp Business end-to-end-kryptering med pålitlig och snabb leverans av meddelanden för autentisering kan du skydda klientkonton.

 

 

WhatsApp E-commerce
WhatsApp LINK

Opt-in för WhatsApp

Innan du börjar kommunicera med dina kunder via WhatsApp är det viktigt att du ber om samtycke i förväg, även om de redan accepterat kommunikation från dig via andra kanaler (t.ex. SMS och e-post). Det finns flera sätt att göra detta på, både inuti appen och genom andra kanaler. Till att börja med behöver nedan kriterier uppfyllas i samband med opt-in: 

  • Det måste tydligt framgå att personen ifråga accepterar att ta emot meddelande från ditt företag via WhatsApp
  • Ditt företagsnamn måste tydligt framgå i anknytning till opt-in tillfället 
  • Ditt företag måste följa tillämplig lag

Beroende på vad som passar din målgrupp kan du använda dig av olika metoder för att samla in samtycke. Här nedan listas några förslag:

Kundinitierad-chatt

När en kund kontaktar dig via WhatsApp har du 24 timmar på dig från det senaste meddelandet att samla in opt-in direkt i WhatsApp-chatten. Avsluta konversationen med att be om samtycke där mottagare har möjlighet att bekräfta eller neka förfrågan.

Tredjepartskanaler

Använd de kanaler du redan kommunicerar med dina kunder med och bjud in dem till WhatsApp. Skicka till exempel ett SMS som länkar till din WhatsApp-sida med mer information om opt-in.

QR-kod 

Skapa en QR-kod för din WhatsApp och sprid den via andra kanaler såsom annonser, sociala medier eller webbplats. När kunden öppnar länken kan de kontakta dig via WhatsApp. Därefter kan du skicka en förfrågan om samtycke för framtida kommunikation via WhatsApp.

Kontaktinformation 

Inkludera ditt WhatsApp-nummer bland din kontaktinformation på din hemsida. På så sätt kan dina slutanvändare kontakta dig och du har därefter möjlighet att enkelt skicka en samtyckesförfrågan.  

Popup-fönster

Implementera en widget eller ett popup-fönster på din hemsida. Be kunderna att signa upp sig eller skapa en dedikerad landningssida där kunderna kan fylla i all nödvändig opt-in-information.

E-postsignatur

Inkludera WhatsApp-numret eller QR-koden i din e-postsignatur och påminn kunderna om att de kan nå dig via WhatsApp. När de sedan valt att kontakta dig kan du skicka en förfrågan om att ta emot framtida WhatsApp-meddelanden från dig.

Offline 

Placera QR-koder, telefonnummer och relevant information på produktpaket, boardingkort, leveranspaket eller annat reklammaterial. Ett bra sätt att fånga kundernas uppmärksamhet. 

 

  

Alla våra tjänster
Other sites