Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Kontakta oss

Tre anledningar att ta betalt med mobilfaktura

12 november 2019
Share:

Ta betalt med mobilfaktura för snabbare inbetalning! LINK Mobility

Ta betalt genom mobilfaktura, skippa pappersfakturan – och få inbetalningen ännu snabbare! Med dagens digitalisering ökar pressen på företag, och en stor fallgrop är just bristen på flera betalningssätt. 87% har sin mobil i närheten dygnet runt, och 90% läser sina SMS inom tre minuter. 

Med vår tjänst LINK Mobile Invoice kan ni skicka ut betalningsuppmaningar via SMS och låta mottagaren betala direkt i mobilen via ett antal olika betalmetoder. Vi genererar en unik landningssida med ert företags logotyp och färger, samt korrekt faktureringsinformation och skickar SMS till fakturamottagaren. Ladda antingen upp listor med all betalningsinformation i vår webportal och skapa ett utskick, eller integrera mot vårt Payment-API. 

Adyens senaste rapport Retailbarometern visar att brist på betalningsalternativ drar ner köpupplevelsen, och därför erbjuder vi flera olika betalningssätt. Med vår mobilfaktura kan ni ta betalt genom bankgiro, plusgiro, konto- eller kreditkort eller SwishNär fakturan är betald skickar vårt system tillbaka all information till ert affärs- eller ekonomisystem. 

Snabbare inbetalning 

En självklar fördel med mobilfakturor är att ett SMS läses snabbare än aviseringar i andra kanaler. Kunden kommer alltså snabbare motta er faktura, och det är större chans att inbetalning sker i tid. 

Kortare handläggningstid 

Utöver den snabba inbetalningen så sparar ni tid – och pengar – på hanteringsprocessen av era mobilfakturor. Ni kan automatisera flödet genom att tidsbestämma era utskick och era supportärenden för borttappade pappersfakturor minskar tack vare att kunden har fakturan i mobilen. Medarbetare på kundservice kan även skicka ut nya fakturor via SMS när kunder ringer in, istället för att skicka nya postala fakturor. Genom att förkorta processen för handläggning av fakturor, och samtidigt förenkla betalningsprocessen för kunden så sparar ni mycket tid och pengar.   

Enkel och direkt återkoppling 

Genom vår tjänst så får ni tillgång till ett webbaserat dashboard där ni får en tydlig överblick av antal skickade fakturor, öppningsgrad, betalningar samt belopp. Här kan ni enkelt följa era utskickade mobilfakturor och få ut data. Dessutom kan all data kring betalningarna pushas via API direkt till era system för att kunna pricka av betalningar i realtid. 

Vill ni få hjälp att effektivisera fakturaprocessen och få betalt snabbare? Maila oss! 

Kontakta oss

LINK Mobility är Europas ledande leverantör av mobilmeddelanden, digitala tjänster och intelligent dataanvändning.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspiration

Other sites