Kontakta oss

Kontakta oss

Vi hjälper dig gärna! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Kontakta oss
BLOG

Utnyttja Black Friday för att boosta din julkampanj

30 november 2021
Share:

Att Black Week är över innebär inte att du ska sluta kommunicera med dina kunder, snarare tvärtom. Genom att använda Black Friday och Cyber Monday som en språngbräda för julhandeln och mellandagsrea kan du boosta din försäljning och stärka dina kundrelationer. Har du rätt strategi på plats kan du säkerställa att kunderna återvänder även efter den kommande julhandeln.

I det här blogginlägget ger vi dig tips på hur du kan utnyttja Black Week för att fortsätta leverera värdefulla och engagerade konversationer med dina kunder.

Utnyttja Black Friday för kommande kampanjer

Följ upp dina Black Friday- och Cyber Monday-kampanjer för att återengagera dina kunder. Leverera innehåll och erbjudanden som med största sannolikhet kommer att vara relevant för dem. På så sätt kommer du kunna dra nytta av ditt tidigare arbete även under och efter julhandeln.

Black Friday skapar en enorm möjlighet för dig att analysera data för att se vilka varor som var mest efterfrågade och vilka som inte var det. Använd dina insikter för att förändra och anpassa kommande kampanjer. Att spåra kundaktiviteter och försäljning kommer hjälpa dig att rikta dina SMS-kampanjer även genom julhandeln. Det är 32% mer sannolikt att en kund som handlat en gång kommer göra återkommande köp och hela 54% mer sannolikt om kunden gjort två köp tidigare. Stimulera gärna upprepade köp med rabatter och kuponger för att fånga upp dina kunder – ju fler köp de gör, desto större sannolikhet att du får trogna kunder.

Julhandeln sträcker sig ända in i januari, så håll igång dina marknadsföringskampanjer under hela december om du ser att du fortfarande har ett högt engagemang och kunder fortfarande handlar. Återinvestera en del av Black Friday-vinsten i dina kampanjer och maximera försäljningen ytterligare.

Utnyttja kraften i tvåvägskommunikation

Mobilkommunikation är nyckeln till framgång för återförsäljare, särskilt när det kommer till att skapa kundengagemang. Under föregående års julhandel var det ett rekordhögt antal onlineshoppare, med globala intäkter upp till 188,2 miljarder dollar, där 39 % av världens befolkning handlade via mobiltelefon och 61 % via laptop. För årets julhandel förväntas antalet mobilshoppare öka till 55% (Adobe Analytics).

På LINK sätter vi tvåvägskommunikation i centrum och förvandlar ett enkelriktat transaktionsmeddelande till en tvåvägsinteraktion. Med tvåvägskommunikation kan du hjälpa, engagera och tillhandahålla en bättre kundresa över samtliga kommunikationskanaler.

För att kunna erbjuda en positiv kundresa är det viktigt att du ser över hur du interagerar med dina kunder i alla kanaler. Att erbjuda en kommunikationsstrategi som gör att rätt konversation äger rum i rätt kanal, vid rätt tidpunkt kommer skapa mervärde för dina kunder.

Erbjud en digital shoppingupplevelse

Konsumentbeteenden förändras ständigt och för varje år som går blir konsumenter allt mer benägna att shoppa online. Dessutom är alla ännu inte redo att ge sig ut för att handla i fysiska butiker, så se till att anpassa dig för att ge dina kunder en säker, trygg och enkel shoppingupplevelse – direkt i mobilen.

Om du lär dig att utnyttja mobilkommunikation som en del av din online-strategi kan du som arbetar med e-handel dra stor nytta av förändringarna i konsumenternas köpbeteenden. Med en online-strategi och en stark online-närvaro kan du möta dina kunder var de än befinner sig.

Personalisera kundupplevelsen

När det kommer till konversationsbaserade meddelanden är det viktigt att du bemöter dina kunder personligen – detta är väsentligt för att få lojala kunder. Dina kunder är vana vid, och uppskattar, när dina meddelanden är personaliserade. Inled meddelanden och konversationer med att nämna dina kunder vid namn, visa att du har koll på deras preferenser och intressen, och framförallt kommunicera med dem i den kanal de föredrar. Detta gör att kunderna känner att du värderar dem och att de får sina röster hörda.

Erbjud en enkel kundupplevelse

Med en enkel och effektiv köpprocess kommer du kunna öka din försäljning och undvika att tappa kunder under resans gång. När kundresan och köpprocessen är för lång väljer de flesta kunder att gå vidare till någon annan. Det är därför viktigt att du säkerställer att du erbjuden en effektiv och enkel kundupplevelse genom hela kundresan och alla tillgängliga kanaler. Detta visar att du bryr dig om dina kunder, att du är där för att göra deras vardag enklare och att du värdesätter deras tid när de handlar i din webbutik.

Vi hjälper dig!

Tillgodose dina kunder med våra tjänster för ökat engagemang och kundlojalitet. Med bland annat LINK SMS Gateway, LINK Conversations, LINK Mobile Invoice och LINK Insight Dashboard, kommer LINK Mobility kunna hjälpa dig maximera vinsten och behålla kunderna in i 2022.

Kontakta oss idag för att lära dig mer om LINKs erbjudanden!


Mer inspiration

Other sites